Budowanie wizerunku marki, czyli 5 najlepszych gadżetów promocyjnych

Obserwując postęp technologiczny, w tym szczególnie w zakresie nowych mediów, rozwój sieci społecznościowych itp., wydawać by się mogło, że e-marketing powoli wypiera tradycyjne formy reklamy. Nie do końca tak jest, ponieważ skupiając się wyłącznie na promocji internetowej, tracimy potencjał, jaki tkwi w tak sztandarowych produktach jak gadżety reklamowe. One wciąż zajmują ważne miejsca w kreowaniu wizerunku marki i pozwalają na długo pozostać w świadomości klientów. Pod warunkiem, że zostaną wybrane właściwie.

Mało jest osób, które nie lubią dostawać prezentów i tę wiedzę warto wykorzystać przy promocji swojej marki. Obdarowanie klienta gadżetem pozwoli w budowaniu rozpoznawalności marki, ale efekt ten można wzmocnić, dobierając odpowiednie upominki.

Czym się kierować przy wyborze gadżetów reklamowych?

Niezależnie od tego, na jakie gadżety promocyjne się zdecydujemy, pamiętajmy o tym, że muszą być one dobrej jakości. Co nam po wymyślnym przedmiocie, który szybko straci swoją funkcjonalność lub nadruk na nim szybko się wytrze, wraz z nim nazwa marki, a co za tym idzie – klienta pamięć o niej? Ponadto istotną sprawą jest atrakcyjność wizualna – wszak gadżet musi rzucać się w oczy. I wreszcie dochodzimy to trzeciej cechy – użyteczności. Przedmiot, który jest przydatny pozwala podtrzymać te emocje klienta, które towarzyszyły mu w chwili otrzymania prezentu. Wzbudźmy więc kolejne pozytywne wrażenia, dostarczając mu produkt, który może wykorzystać, najlepiej na co dzień.

Pamiętajmy przy tym, że wybrany gadżet jest elementem budowania wizerunku firmy, dlatego powinien być spójny z całą koncepcją identyfikacji wizualnej.

Ponadto wybór upominków dla klientów musi być powiązany z nimi: wiekiem odbiorców, ogólnymi wartościami, jakimi się kierują i określeniem mniej więcej, co dla nich ważne. Na podstawie tych informacji będziemy w stanie ustalić co jest dla nich atrakcyjne i uwzględnić tą wiedzę przy wyborze upominków reklamowych.

Najpopularniejsze gadżety do promocji firmy

Choć rynek gadżetów promocyjnych oferuje nam z roku na rok nowe rozwiązania, warto przyjrzeć się tym najprostszym, które często okazują się najbardziej trafione. My wybraliśmy pięć upominków reklamowych, które podobają się klientom, niezależnie od trendów.

Długopis

Najpopularniejszy z gadżetów reklamowych i tak naprawdę podstawowy z nich. Nadrukowane logo firmy na przyborach do pisania będzie prezentować się dobrze, ponadto długopisy to niezwykle użyteczne, a zarazem bardzo tanie w produkcji drobiazgi, stąd m.in. są lubiane i chętnie wykorzystywane przez małe firmy. Jeśli jednak prowadzimy kreatywny biznes, warto rozważyć inwestycję w inne, bardziej wyszukane przedmioty reklamowe.

Smycz

Podobnie jak długopis, jest „wdzięcznym” gadżetem do wyeksponowania na nim firmowego logotypu. Ale nie tylko! Stosunkowo duża przestrzeń pozwala na nadrukowanie jeszcze dodatkowych informacji. Smycze reklamowe to idealny gadżet do rozdawania na targach, konferencjach, szkoleniach, czyli tych okazjach, podczas których mamy okazję dotrzeć do większej grupy odbiorców. Są przy tym przydatne w codziennym życiu – przypina się je do kluczy, zawiesza na nich identyfikator.

Pendrive

To przedmiot, który przy odpowiednim zaprojektowaniu, łączy w sobie użyteczność i oryginalność. Należy do tej grupy upominków, które można nazwać oczekiwanymi przez klientów. Jeśli dobrze opracujemy jego projekt, jest szansa, że przypadnie klientowi do gustu i nie będzie się nim rozstawał. Pendrive jednak, podobnie jak inne elektroniczne gadżety (np. modne ostatnio powerbanki), jest tym gadżetem, na który możemy się zdecydować przy wyższym budżecie. Pasuje m.in. do start-upów czy firm o profilu informatycznym.

Kubek

Jeden z najbardziej uniwersalnych i zarazem lubianych gadżetów reklamowych. Sprawdzi się i do biura, i do domu. Jeśli przypadnie do gustu naszym klientom, wówczas będą oni codziennie pijać z niego kawę czy herbatę, umacniając tym samym pozytywne wrażenia z „kontaktu” z marką.

Eko gadżety

To coraz popularniejszy rodzaj akcesoriów reklamowych, które mają dodatkowo pokazać klientom, że firma stara się być proekologiczna i dba o to, aby jej wpływ na środowisko naturalne był jak najmniej szkodliwy. To w zasadzie grupa gadżetów, bo można wymienić tutaj wiele z nich: długopisy i inne artykuły piśmiennicze, notatniki z makulatury, układanki drewniane, przedmioty elektroniczne zasilane energią słoneczną, materiałowe torby na zakupy itp.

Gadżety reklamowe to nadal popularny sposób na wypromowanie naszej firmy. Razem z innymi działaniami promocyjnymi budują wizerunek i relacje z klientami. Wybierając je, weźmy pod uwagę kilka czynników: branżę, grupę docelową oraz budżet, jaki planujemy przeznaczyć na ich produkcję. To podstawowe kryteria, jakimi powinniśmy się kierować. Tam, gdzie nie sprawdzą się popularne rozwiązania (jak np. breloczki, długopisy z logo firmy), można postawić na ekskluzywne lub bardziej wymyślne gadżety, obok których klient nie będzie mógł przejść obojętnie.