Jak przyciągnąć uwagę klienta wykorzystując kolory i kształty?

 

Powszechnie uważa się, że dobra reklama dzisiaj to ta kontrowersyjna, mocno kreatywna i głośna. Co jednak, jeśli tym tropem podążają wszyscy? Z telewizorów krzyczą do nas specjaliści, w Internecie wciąż wyskakują okienka z neonowymi reklamami opatrzonymi głośną muzyką. Nawet w prasie papierowej połowa magazynu to reklama w różnej formie. Dla wielu branż jest to zapewne dobry kierunek. Jednakże warto czasem wrócić do korzeni reklamy.

 

Odpowiedni kolor siłą dobrej reklamy

 

Ludzi przyciągają kolory. Nie bez powodu, jednym z podstawowych pytań przy poznawaniu drugiego człowieka jest “Jaki jest Twój ulubiony kolor?”. Niemniej jednak są kolory, które trafiają do pewnego typu ludzi. Dzięki tej wiedzy łatwiej zdecydujesz, na jaki kolor gadżetów się zdecydować.

 

Żółty – energia i radość

 

Jednym z topowych kolorów do wykorzystania w marketingu jest żółty. Przez psychologów i nie tylko utożsamiany jest ze szczęściem, ciepłem i ogólną radością. Potrafi wywołać uśmiech, a także stan błogiego relaksu. Odradzany jednak, jeśli chcesz podkreślić powagę i elegancję swojej firmy oraz usług. Doskonale sprawdzi się natomiast dla marek kojarzonych z luzem i odpoczynkiem.

 

Jeśli więc jesteś właścicielem biura podróży, organizujesz eventy jak koncerty, luźne konferencje lub chcesz trafić do młodych ludzi, to żółty kolor będzie strzałem w dziesiątkę. Wszelkie smycze, opaski eventowe czy taśmy w żółtym kolorze nie tylko przyciągną wzrok, ale wywołają również pozytywne skojarzenia z marką.  Śmiało możesz zadbać również o atmosferę w Twojej firmie. Żółte podkładki pod myszy komputerowe z logo Twojej firmy z pewnością będą atrakcyjnym i praktycznym upominkiem dla pracowników.

 

Zieleń – wszechobecny spokój i bezpieczeństwo

 

Zieleń – kolor spokoju, bezpieczeństwa i natury. Jego wszechstronność i kojący wpływ na konsumenta są stosowane w reklamie już od dawna. Wszelkie instytucje związane z finansami, jedzeniem czy ekologią chętnie sięgają właśnie po taką kolorystykę.  Zieleń to także synonim wzrostu i progresu. Jeśli więc chcesz pokazać, że Twoja firma się rozwija i osiąga coraz lepsze efekty, ten kolor jest właśnie dla Ciebie.

 

Nie wystarczy jednak wybrać samego koloru przewodniego. Jak się okazuje, wiele zależy także od odcienia. Oliwkowa zieleń kojarzona jest z pokojem i łagodnością, morska ze zdrowiem i ogólnie rozumianą ochroną. Ciemna zaś może być uznawana za chciwość i zarozumialstwo, ale i za ambicję. Znajomość znaczenia barw i ich odcieni może mieć realny wpływ na odbiór Twojej marki przez konsumentów.

 

Czerwień – wykrzycz to!

 

Czerwień – jeden z najbardziej kontrowersyjnych kolorów. Mocny i wyraźny przekaz. Z jednej strony utożsamiany z agresją i krzykiem. Z drugiej zaś z miłością i szczęściem. Z pewnością jednak jest najbardziej emocjonalny. Oznacza to, że odradza się stosowania czerwieni w promocji firm, które z założenia mają być spokojne i rozważne. Gadżety reklamowe w kolorze czerwonym doskonale sprawdzą się, jeśli celujesz w klientów zdolnych do podejmowania szybkich decyzji, żyjących w pośpiechu. Samochody, gry, branża spożywcza, ale także prezenty.

 

Niebieski kolorem profesjonalizmu

 

Prowadzisz poważną firmę, której głównym atrybutem wizerunku ma być stabilizacja, pewność działania i profesjonalizm. Tutaj pomoże Ci kolor niebieski. Od zawsze uważa się, że prędzej można zaufać biznesmenowi w niebieskiej koszuli niż białej i nie bez przyczyny. Przez psychologów kolor niebieski uznawany jest za symbol lojalności, mądrości oraz prawdy. Gadżety reklamowe w niebieskich barwach mogą zakorzenić w odbiorcach postrzeganie Twojej marki jako wartej uwagi i sprawdzonej. Z tym kolorem świetnie trafisz do klientów biznesowych oraz jeśli jesteś w branży IT czy finanse.

 

Elegancka czerń

 

Luksus. Są takie marki, które emanują luksusem: towary, przekaz, sposób komunikacji. Jeśli więc tworzysz lub promujesz markę nastawioną na dobra luksusowe, eleganckie, to kolor czarny będzie tutaj najbardziej odpowiedni. Kojarzony z najwyższą klasą i standardami wzbudzi pozytywne uczucia u grupy docelowej, której zależy na najlepszych usługach i produktach.

 

 

Obok kolorów, ważnym elementem jest również kształt. Odpowiednio dobrany także będzie miał ogromny wpływ na Twojego odbiorcę. Kierujesz swoje usługi do kobiet? Wybierz okręgi – okrągłe podkładki pod mysz, breloczki czy identyfikatory. Kształt koła kojarzony jest w psychologii marketingu z harmonią i jednością, a także spokojem. Innym pomysłem jest wykorzystanie kwadratów i prostokątów. Oznaczają równość, ład i porządek. Ich użyciem trafisz więc do tych konsumentów, którzy cenią sobie profesjonalizm i bezpieczeństwo. A może Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, a Twój produkt to odzież? Wtedy wybierz trójkąty. Postrzegane są jako symbol dynamiki, adrenaliny, szybkiego życia. Idealnie więc dla branży sportowej.

 

Nie tylko geometryczne kształty świetnie można wykorzystać w materiałach reklamowych. Wszystko to co symbolizuje naturę również się sprawdzi. Podczas, gdy w modzie jest życie zgodne z naturą, to wszelkie do niej odniesienia w kształtach mogą być idealnym rozwiązaniem dla Twojego biznesu.

 

Zanim więc podejmiesz decyzję jakie kształty czy kolory powinny mieć Twoje gadżety reklamowe, zapoznaj się głębiej z ich znaczeniem i do kogo chcesz je kierować. W ten sposób wspomożesz promocję swojej marki i wykreowanie jej tożsamości.